W Sokółce, w ramach projektu „Kreatywne przedszkolaki”, odbywa się szkolenie dla nauczycielek z czterech szkół podstawowych. Grupa 20 pedagogów z Malawicz, Starej Kamionki, Bogusz i Starej Rozedranki bierze udział w programie dotyczącym pedagogiki freblowskiej. Szkolenie ma na celu rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci poprzez innowacyjne metody pracy. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych i ma na celu wsparcie edukacji oraz włączenia społecznego w regionie.
W pierwszej części szkolenia nauczycielki skupiły się na praktycznym wykorzystaniu pedagogiki freblowskiej w edukacji przedszkolnej. Uczestniczki zapoznały się z tzw. Darami Froebla, czyli pomocy dydaktycznymi, które mogą wzbogacić codzienną pracę z dziećmi. W ramach modułu nauczyły się również organizować kreatywne zabawy oraz prowadzić angażujące spotkania w kole, co ma na celu ułatwienie aktywnej nauki poprzez zabawę.
Kolejny moduł szkolenia skupił się na rozwijaniu talentów przedszkolaków za pomocą działalności plastycznej. Nauczycielki odkryły nowe metody wspierające kreatywność i umiejętności manualne dzieci, a także dowiedziały się, jak inspirować zarówno uzdolnione dzieci, jak i te, które potrzebują dodatkowego wsparcia. Praktyczne warsztaty obejmowały tworzenie prac indywidualnych i grupowych, które miały za zadanie rozwijać wyobraźnię przestrzenną dzieci i wzbogacać ich doświadczenia edukacyjne.
W kolejnych miesiącach nauczycielki wezmą udział w dwóch dodatkowych sobotnich modułach szkoleniowych, które będą kontynuacją tematyki pedagogiki Frebla. Projekt „Kreatywne przedszkolaki” jest realizowany do lutego 2026 roku i ma całkowitą wartość 609 558,35 zł, z czego znacząca część jest pokrywana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Źródło: Urząd Miasta Sokółka
Oceń: Nowe podejście do edukacji przedszkolnej w Sokółce dzięki pedagogice freblowskiej
Zobacz Także