W Gminie Sokółka rozpoczęło się głosowanie na projekty w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2026. Wśród zgłoszonych inicjatyw znajduje się projekt nr 5, zatytułowany „Planszówki łączą pokolenia”, który ma na celu wzbogacenie oferty Biblioteki Publicznej im. Wisławy Szymborskiej. Inicjatywa ta zapewni mieszkańcom dostęp do nowoczesnych gier planszowych oraz stworzy przestrzeń do integracji międzypokoleniowej. Warto zwrócić uwagę na atrakcyjność tego pomysłu, który skupia się na wspólnym spędzaniu czasu i wzmacnianiu więzi w lokalnej społeczności.
Projekt zakłada zakup gry planszowe i akcesoria, które będą dostępne w bibliotece. Dzięki temu, mieszkańcy będą mogli korzystać z nich zarówno na miejscu, jak i podczas organizowanych wydarzeń. Oprócz grania, w programie przewidziano cykl dziesięciu spotkań integracyjnych, które będą prowadzone w różnych lokalizacjach, w tym na świeżym powietrzu. Spotkania te będą sprzyjać nie tylko rozrywce, ale również budowaniu relacji i rozmowom o istotnych sprawach społecznych.
Głosowanie na projekt odbywa się na kilka sposobów: poprzez złożenie papierowej karty do urny w Urzędzie Miejskim, wysłanie jej pocztą lub za pośrednictwem formularza elektronicznego. Inicjatywa ta ma na celu nie tylko rozwój oferty kulturalnej w Sokółce, ale również przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Zakup nowoczesnych gier planszowych oraz organizacja warsztatów takich jak malowanie figurek, ma na celu zaangażowanie mieszkańców i uczynienie bibliotek miejscem przynależności oraz wspólnego działania. Dostępność tych gier w bibliotece ma zaspokoić rosnące zainteresowanie tą formą rozrywki.
Źródło: Biblioteka Publiczna w Sokółce
Oceń: Nowe możliwości dla mieszkańców Sokółki dzięki projektowi „Planszówki łączą pokolenia”
Zobacz Także